The sky is the limit....

19 november 2022 - Cape Town, Zuid-Afrika

Zaterdag 19 november, dag 15

Deze extra dag wilden we nog goed benutten, slapen kunnen we thuis wel weer....dus om 06u de wekker, 0630u klein ontbijt en om 07u in de Uber taxi. Want we zouden gaan paragliden....met de nadruk op zouden..... Toen we vanochtend opstonden regende het, dus dat was onze zorg. Toen we vertrokken trok de lucht open dus dat was goed maar we kregen, toen we in de taxi zaten, een belletje dat de wind te hard zou zijn. Bij het take off point gewacht en rond 08u was de instructeur aanwezig. Die gaf aan dat het wellicht later beter zou worden en we misschien ff ergens een bakkie konden doen. Dus wij weer de taxi in, geen bakkie wel een souvenirshop🙈. In de winkel kregen we het verlossende telefoontje dus hup weer de taxi in, terug de berg op. We zouden vanaf een ander punt vliegen vanwege de wind. Echter moesten we wel eerst een kwartier flink steil omhoog wandelen. Hijgend bovenaan maar wel met prachtig uitzicht!! Toen inschrijven, instructies en gaan. Althans....de anderen. Er waren niet voldoende vliegers dus ik moest wachten totdat de andere geland waren. Kon ik nog ff van het uizicht genieten, alleen jammer dat ik geen water of zonnemelk had....

Maar na zo'n 25min kwam er gelukkig iemand boven. Dat was Josh, die als 1e naar beneden was gegaan. Die heeft dus snel zn parachute (in)gepakt, terug gereden en de berg opgelopen 🥵 Ik had verwacht dat we zo'n uitgebreide safety briefing zouden krijgen maar nope....gewoon je benen recht houden als je van de berg af wandelt, pas in de lucht gaan zitten en je benen optrekken als we landen...da's alles... Dus met een soort backpack op mn rug liepen we iets de berg af. Daar was de parachute al uitgelegd. Vervolgens werd ik aan Josh gezekerd en kreeg ik een selfiestick. Ik dacht het duurt allemaal nog wel even maar nope....het was 4 passen zetten en daar gingen we!!

Wat een prachtig uitzicht, langs de bergen, over een gedeelte van de stad, de kustlijn, zicht op de Tafelberg.....fantastisch!!! We sprongen van de berg Lions Head en daar vlogen we af en toe vlak langs. Wat een rust boven en wat een heerlijk gevoel. We vlogen richting de kust om daar te gaan landen. Maar eerst nog een 'rollercoaster'....een grote volgens hem. Zo....gaaf en spannend tegelijk. Je voelt je ingewanden dan wel ff extra🙈

Uiteindelijk na een rustige landing weer mey beide benen op de grond. Naar mijn idee duurde het 3min ofzo....maar waren er ruim 10. Nog veel te kort want het was kei gaaf om te doen!! Maar aangezien her allemaal zo lang had geduurd waren we aan de late kant. Heel snel afrekenen en vol gas met de taxi, die inmiddels al bijna 4u met ons onderweg was, weer terug naar het hotel. We moesten 100R pp afrekenen. Da's zo'n 5,5eur dus 33eur voor 4u een taxi door de hele stad. Om 1050u waren we terug en om 11u zouden we vertrekken voor de volgende excursie.

We hebben van bus moeten ruilen dus zitten nu in een 60p bus dus erg ruim en netjes. Ook met wc maar of deze wel werkt.... Rond 12u kwamen we aan bij Spice Route Paarl, waar we bij een proeverij van diverse producten hadden. We begonnen met de wijn- en vleesproeverij. 5 verschillende soorten wijn met een lekker borrelplankje. Ondertussen hadden we wifi dus alvast inchecken voor morgen.

Vervolgens in restaurant Jewels een lichte lunch. Op de lekkerste proeverij....chocolade....alhoewel we die chocolaatjes in onze tas gestopt hebben, nog een paar repen gekocht hebben en lekker thuis van gaan genieten ❤️. Daarna hebben we ons opgesplitst. Mam ging met Suzanne naar de gin proeverij, pap en ik naar de bierbrouwerij. We kregen lekkere CBC biertjes maar gaven toch de voorkeur aan de inmiddels vertrouwde Windhoek 😋 Nog even wat biltong gehaald en genieten van de zon en toen was het alweer tijd om te gaan. Om 17u waren we terug op hotel en om 18u zouden we ons laatste uitje hebben dus ff heel snel douchen en koffer inpakken.

En dan ons laatste avontuur 🥲 Met 3 taxi's naar de stad om ons naar restaurant Gold te brengen. Hier zouden we een authentieke Afrikaanse gaan beleven. En dat was ook absoluut zo. Erg mooi sfeervol restaurant/locatie waar we aan lange tafels zouden plaatsnemen. Op iedere stoel stond een Afrikaanse trommel. Direct na binnenkomst was er al bedrijvigheid op het podium met muziek. Al snel mochten we ook mee doen en kregen we op een erg leuke manier 'trommelles'. Iedereen sloeg er lustig op los en dit alles zorgde voor een leuke sfeer. Na deze muzikale introductie kregen we het eten geserveerd. Een proeverij van allerlei Afrikaanse gerechten zoals oa 'mango en limoen kip' uit Tanzania en 'Venison pot' uit Namibië. Meeste was erg lekker maar ook meer dan genoeg. Tussen de gerechten door zongen en dansten de obers/serveerster er nog flink op los dus het was een zeer vermakelijke dinershow.

Om 2115u stonden de taxi's weer te wachten en een goed kwartier later waren we terug bij het hotel. Nog ffkes de laatste biertjes opmaken en de koffer zga ingepakt want vannacht is het zover😥 Om 0430u moeten de koffers buiten staan en om 05u vertrekken we naar het vliegveld. We vliegen om 0830u en dan hopelijk om 1915u op Nederlandse bodem. Dus nu nog ffkes 4 uurtjes slaap pakken.....😴😴😴

1. Peer:
    19 november 2022
    Yohh murge weer terug Fem. Verrekenes kouw hier. Maar toch weer een mooie dag gehad.
  2. Simone Leeflang:
    19 november 2022
    Nou wat een super laatste dagje zo. Heerlijk genieten. Slaap lekker en goeie reis💋
  3. Akki:
    20 november 2022
    Wat een belevenissen op de laatste dag! Goede reis en welkom thuis 🏠
  4. Vincent:
    Gaaf allemaal!!
    Goede reis terug.
    💋💋
  5. Hetty:
    20 november 2022
    Dus waarschijnlijk zit je nu in het vliegtuig. Wat een geweldige reis Femke. Dank voor je beslag zodat wij konden meelezen en meegenieten. En geniet van alle mooie herinneringen.
  6. Brigitte en Theo:
    20 november 2022
    Wat een fantastische laatste dag hebben jullie gehad. Zou de eerste dagen maar de weegschaal vermijden. Hopen dat jullie goed geslapen hebben? Heel veel groetjes.
  7. H van Elk:
    20 november 2022
    Wow prachtige drukke dag 👍goede reis terug ik heb genoten van je verhalen en foto's en alvast welkom in koude kikkerland 😘