HCMC-> Phan Thiet (Mui Ne)

31 maart 2024 - Thành phố Phan Thiết, Vietnam

Het was iets te gezellig gisteren dus het was vanochtend veel te vroeg toen mn wekker om 07u ging😖😂 Maar de koffer ingepakt en gaan ontbijten. Maar niet voordat ik maar weer ff wat loperamide had genomen....Blijkt dat degene die gisteren sangría op hadden (waaronder ik dus), last hadden van buikloop 🙈 (en nee, niet vd hoeveelheid sangría...😉) Aangezien de rest vd groep vandaag naar huis gaat, kon ik nog wat loperamide extra krijgen 🙏

Om 0830u stonden we klaar voor het laatste uitstapje naar Chinatown. Dit was geen vaste/optionele excursie, maar ontstond gisteren spontaan. De reisleider ging gelukkig mee en regelde taxi's want dat was nog redelijk lastig (als je geen internet hebt...).

Het taxiritje was al een belevenis op zich. Tussen het enorm chaotische verkeer/al die scooters, was het al een wonder dat we veilig op de bestemming aankwamen😅 En dat was bij de bloemenmarkt. Prachtige en kleurrijke boeketten die daar te koop waren. Tevens was in die straatjes nog veel meer te zien, zoals de slager, visboer etc. Blijft bijzonder om te zien hoe het vlees open en bloot op een marktkraam ligt in 36gr (in de schaduw....).

De volgende stop was de groothandel. Een enorm gebouw, met smalle gangen waar echt van alles verkocht werd. Van slippers tot kruiden tot beautyproducten, noem maar op. En alles hutje mutje op elkaar... En nee, geen airco dus ook flink warm/benauwd. Nog wel op de markt mn 'notenrepen' gevonden. Een kilo voor 120k, dus dat was geen geld.

De reisleider had voor de volgende stop weer nieuwe taxi's geregeld. Die moesten iedere keer via Grab besteld worden. En de taxi bracht ons naar de pagode van Thien Hau. Ook weer een mooie plaats, waar enorm veel wierook werd gebrand. Ook wij hebben een wierrookkogel met een groet aangestoken en aan het plafond laten hangen.

Inmiddels allemaal dorst en trek dus de volgende stop was bij de boulevard waar we bij het tentje Ciao lekker hebben gegeten/gedronken. Ik ben zelfs iets eerder weggegaan want ik moest de laatste spulletjes in mn koffer doen en uitchecken.

Om 1350u beneden en dag gezegd tegen de aanwezige groepsleden. Toch erg raar dat zij vanavond nog met zn allen aan het diner zitten en terugvliegen, terwijl wij (2p) voor de komende 3dgn naar het strand gaan. In een prima wagen opgehaald en we zouden er zo'n 3u over rijden. Prima expresway waar we voornamelijk op reden. Je mag hier 120km maar de meesten rijden niet harder dan 70/80km. Vonden we, gezien het verkeer, ook niet zo erg🙈 Af en toe ff gedut en 1x toiletstop en toen waren we om 1715u bij het resort.

Een heerlijk resort aan de Zuid Chinese zee, waar ik nog even kan relaxen. Voor zover ik dat kan....meestal lukt 2u op een strandbedje me net....🙈😂
Na het inchecken in een heerlijke kamer, begon het happy hour dus gelijk cocktail genomen. Daarna zijn we gaan eten bij een goeie Italiaan genaamd 'Good Morning Vietnam' 😉. Om 21u weer terug naar het resort en om 22u was het klaar voor de dag....