Hoi An (dag 3)

26 maart 2024 - Hoi An, Vietnam

Deze ochtend ging ie extra vroeg....om 0545u....om 0630u ontbijt en om 0645u vertrek. Het opstarten duurde ff wat langer vanochtend...maar eenmaal in de gekoelde bus, begon ik goed wakker te worden.

Vandaag had ik gekozen voor de optionele excursie (dus ja, vrijwillig om 0545u opgestaan....) om naar My Son te gaan. Dit is een uniek tempelcomplex uit het Champa tijdperk en staat ook op de UNESCO-Werelderfgoedlijst. Het was een uurtje rijden en rond 08u stonden we bij het complex.

Een uitgestrekt gebied, met prachtige natuur, waar diverse tempels staan (diversen gerestaureerd). Vroeger stonden er hier zo'n 80, maar vanwege bombardementen zijn er weinig over/te bezoeken (8st). En vanwege diverse boobytraps mag je ook niet overal komen. Tevens was er nog een culturele dansvoorstelling, zowel bij de tempel, als in het 'theater'. Na 2u rondlopen zijn we met een golfkar uit het complex, weer naar de bus gebracht. Om 1130u weer terug op hotel.

Een vrije middag dus wat ga je dan doen....tempels bezoeken....😂 Ff gezellig en relaxed op pad met een groepsgenoot, de stad in, rondstruinen, sightseeing, nog meer tempels, shoppen en terrasje pakken en mensen kijken☀️🍸

Om 1915u weer op hotel, ff een verfrissende douche en op pad voor een hapje eten. In een minder toeristisch straatje/tent lekker gegeten voor maar €18....(2p, 3bier/1cola, 1xvoor-, 2x hoofdgerecht). Om 22u werden we vriendelijk verzocht te gaan en toen we buiten kwamen was de straat qua kermis/neon verlichting praktisch uit....Tijd dus om naar bed te gaan. Morgenochtend mogen we uitslapen maarrrr moet ook mn koffer weer inpakken, dus toch weer rond 07u de wekker....

1. Brigitte en Theo:
    27 maart 2024
    Ziet er allemaal super uit.
    Smaken de biertjes goed daar?
    Wanneer ben je weer terug in Nederland? Groetjes
  2. Carrie:
    27 maart 2024
    Lieve Fem, wat een reis, je foto’s zijn echt waanzinnig tof. Heel veel plezier!!
    Liefs, Carrie
  3. Anneke:
    1 april 2024
    Het is en blijft indrukwekkend. Je doet zoveel op een dag
    Je wilt ook niets missen, zoveel te zien en te beleven!

Jouw reactie