Hoi An (dag 2)

26 maart 2024 - Hoi An, Vietnam

Na weer een prima nacht om 06u weer wakker, terwijl mn wekker pas om 0645u zou gaan.... Rustig wakker geworden, lekker gedoucht en naar het ontbijt.

We konden deze 2 dgn kiezen uit diverse optionele excursies. Een fiets/boottocht, de gouden handenbrug, kookworkshop, Mi Son tempel en/of dansvoorstelling. Vanochtend gekozen voor iets actiefs dus om 08u zaten we op de fiets. Weer door de prachtige omgeving vd stad/platteland. Diverse stops onderweg. Bij de lotusbloemen, kruidentuin (waar we basilicum thee kregen en de plantjes water mochten geven), een klein tochtje met de mandbootjes (waar die mannetjes nog krabbetjes gingen vangen) en als afsluiter een boottocht terug naar het stadje.

Rond 12u weer terug op hotel en daar een lunch gepakt. Lekkere tonijnsandwich met een tiger biertje....goede afsluiting vd tocht en goed begin vd middag. Om 1330u lekker bij het zwembad ☀️🍸 Tot 1530... Want zouden eigenlijk morgenavond dansvoorstelling hebben maar dat werd toch vanavond en had eigenlijk om 17u een massage dus dat werd 16u.... Wat een planning in de vakantie....🙈😂

Ook deze massage was weer lekker. Een stuk zachter dan de vorige (serieuze blauwe plekken daarvan😂). Wel een soort 'afwerkplek'....drommen met toeristen die daar naar binnen/buiten geloodst werden. Maar goed, we konden er weer ff tegenaan. Terug naar hotel gelopen, daar gelijk wat eten besteld en ff snel douchen/aankleden. Om 1815u aan diner en om 19u in de golfkar op weg naar de dansvoorstelling.

Aangekomen bij 'Hoi An Memories Land'. Een soort amusementspark wat naar mijn idee wat weg had van een combi van Outlet Roermond en Eurodisney. Overal 'nephuisjes' met onderin (vooral) shops of eettentjes. Daar tussen water, bruggetjes, muziek en alles uiteraard versierd met veel pracht en praal (groen en lampionnen). Achter op het terrein lag een groot buitentheater. Daar zouden we een licht/geluid/dansvoorstelling krijgen over de highlights vd geschiedenis van Hoi An. Een uur durende mooie show. En ondanks dat we niks begrepen vd taal, werden de verhalen mooi verteld. Zeker genoten.

Na de show nog even mrt de keizer op de foto en een rondje over het terrein en weer terug naar het hotel. Daar toch nog ff 1 drankje gedaan (ja, echt maar 1tje...) en rond 2230u op de kamer want de wekker zou weer bijtijds gaan....