Chào mừng bạn đến viet nam (welkom in Vietnam😊)

16 maart 2024 - Hanoi, Vietnam

Vanaf woensdag was ik lekker vrij. Relaxed de vakantie voorbereiden, vd zon genieten, bij nog wat wat mensen buurten....althans dat was het idee. Sinds zaterdag al last van mn keel en daar kwam woensdag een fikse migraine aanval bij. Dus ff gevloerd....😖Gelukkig was vanochtend de hoofdpijn weg, keel nog niet dus gewapend met een extra doos para's/ibu's op pad en hopen dat ik in het vliegtuig wat slaap... (ik kan echt niet slapen in een vliegtuig....)🙏

Om 1045u Dexter uitgezwaaid en door mn lieve paps&mams naar Schiphol gebracht. Online al ingecheckt, dus het inchecken verliep soepel. Zelfs net binnen mn max aantal (koffer)kilo's gebleven 😉 Nog ff een bakkie en ook tijd voor mn ouders om mij uit te zwaaien...want tja...ondanks dat ik 38+ ben...het blijft toch je kind he🥰

Voor wie al eens met Emirates heeft gevlogen, die weet, je wilt niet meer anders. In deze economy stoelen heb je tenminste echt beenruimte, een shitload aan entertainment keuzes, een gave 'dashcam' met live vliegbeelden en....echt bestek. Dus ja, ik ben fan❤️

Nu ff een pitstop in Dubai, 3u wachten en dan nog een keer 6,5u vliegen en dan zijn we in Hanoi. En ja...ik zeg we...want ik ben op pad met de ANWB. En nee, niet als van die Kruidvat reclame, 70+ singles in een bus. Maar wel met 25 personen, waar wellicht een ANWB setje kan gaan ontstaan❤️. Voor degene die mij een beetje kennen, weten dat ik op zo'n groep wel af stap, want wil zeker aansluiting zoeken. Alleen nu hou ik me nog ff beetje rustig. Wil het liefste de volgende vlucht nog echt wat proberen te slapen, zodat ik me bij aankomst weer wat beter voel.

De vlucht naar Hanoi verliep prima, ondanks ook hier weinig slaap, maar blij dat ik er was. Bij de douane lang wachten maar daarentegen was de koffer er wel direct bij aankomst bij de band🙏

En toen door de deuren naar buiten, op zoek naar dat ANWB bordje. Daar stond Vincent, onze reisleider. Een Nederlander die al jaren in Vietnam woont (er wonen zon 1600 NL in VN). Er naar toe getrokken vanwege de liefde maar inmiddels ook echt verliefd op het land zelf. Naast Vincent is er ook Tchi, een lokale reisleider die de hele reis mee gaat. Daarnaast natuurlijk ook de rest vd groep ontmoet. Namen onthouden is normaliter al een dingetje maar na zo'n lange dag/korte nacht helemaal. Dus dat komt nog wel....we hebben tenslotte nog wel ff😊. De totale groep bestaat uit 14 vrouwen, 11 mannen en de 2 reisgidsen en de buschauffeur. De jongste is ergens rond de 24 en de oudste rond de ....65?! Genoeg afwisseling dus😉

Bij aankomst in het hotel (om 3u13🐯) kregen we een goed half uur de tijd om ons op te frissen en weer beneden 'paraat' te staan. Daar kregen we de 'basisregels' uitgelegd. Over de fooienpot, hoe het werkt in de hotels, etc. Om 1730u zaten we eindelijk aan tafel want de meeste van ons hadden best trek, maar zeker dorst🍻 Prima maaltijd, ja met echte Vietnamese loempia's (dus niet die uit zo'n wagentje op de markt) met uiteraard een Vietnamese biertje erbij. En beide smaakte goed👍 Terug in het hotel even de 'bankzaken' geregeld en miljoenen uitgegeven. 1mln Dong is ongeveer 37 eur.... Van al dit geregel kregen we dorst dus...1 drankje kon nog wel voor het slapengaan. Met 9p ergens op de hoek vd straat een biertje gedronken, voor maar 25k pp (€0,93). Dat zijn nog eens goeie prijzen. Inmiddels is het zaterdagavond 2030u, maar hier gaat zo echt het licht uit. Morgen gaat de wekker om 0615u, om 0730u zitten we nl alweer in de bus voor een dag vol activiteiten 🥰 (tja...je gaat niet op vakantie....je gaat op reis...🙈😂).

Lees de 1 na onderste regel....

Echt miljonair hier....

Ons ANWB bussie 🚌Ons 1e hotel,  Babylon GrandPrima kamerEchte Vietnamese loempia's 😋😋😋YummieHanoi beerHanoi beer tower

1. Anneke:
    16 maart 2024
    Fem ik vind het nu al geweldig 🥰 Jij boft de koning en koningin zijn afgezegd voor hun bezoek deze week.
  2. Peer:
    17 maart 2024
    Eerste avond al goed verlopen 😋😉. Je heb er al weer bijna een zondag opzitten +6uur. Geniette meis.

Jouw reactie