Hué-> Hoi An

25 maart 2024 - Hoi An, Vietnam

Na een heerlijke nacht met ruim 8u slaap voor de wekker wakker geworden. Dus mooi op tijd eruit, koffer weer gepakt en om 0645u aan het ontbijt. En het ontbijt smaakte weer en bleef binnen....dus gelukkig weer energie om aan de dag te beginnen. Helaas zijn er inmiddels zo'n 8 mensen de pineut (geweest) dus das wel minder maar je doet er helaas weinig tegen.

Om 0815u stonden we al in het enorme complex waar de Tombe van keizer Minh (1841) Mang was. Nog erg rustig qua toeristen dus mooi om foto's te maken. Een bijzondere plaats om te bezoek🛕

Onderweg ff een korte pitstop voordat we de 'Wolkenpas' (Hai Van) over zouden gaan. Een pas van 21km die oa de klimatologische grens is tussen noord en zuid. Bovenop de pas ook even een stop, voornamelijk voor de bus, aangezien die wat oververhit was....🥵

Rond 13u nog even een stop bij het strand van Danag. Ff lekker zeebriesje en 5min met je blote voeten in het zand en weer door.... Ergens prima want het was bloedheet....(en we hadden zin in wat rijst...) 🏖☀️🥵

Bij een authentiek vietnamees restaurant gegeten waar ze oa Cao Lau Noodles en White Rose maakten. Erg lekker😋 En ik had best trek na 2dgn 😉 Vanuit hier was het maar kort met de bus naar het hotel. Daar waren we rond 1530u. In dit hotel verblijven we 3 nachten dus ook tijd om even te wassen/koffer her in te delen...

Om 16u stonden we weer klaar om aan de stadstour te beginnen. Een behoorlijk toeristisch stadje maar wel gemoedelijk/gezellig. Vincent gaf ons oa wat tips voor restaurantjes, een kleermaker (goed/goedkoop om hier je eigen pak/jurk te laten maken. Tevens een bezoek aan een oud Chinees huis en een Chinees 'gemeenschapshuis/tempel). Daarna nog een kijkje bij de Haoi rivier waar je savonds allemaal bootjes, lampionnen en het uitgaanscentrum hebt.

Om 18u werden we 'losgelaten' en hadden we een vrije avond. Ff terug naar het hotel om ff te plonsen en op te frissen. Zwembad sloeg ik alleen toch ff over en om 1830u (gedoucht en wel maar na 5min weer zeiknat) weer naar het oude centrum.

Lekker op ons gemakje door het stadje struinen en een lokaal biertje gedaan in de Tiger Tiger bar🐯 Vervolgens bij een bistro op het balkon wat 'normaals' gegeten (pizza) met een cocktail (was weer eens happy hour....). Nadat ik nog een wenslampionnetje in de rivier te water heb gelaten, gingen we tussen de lokalen nog ff 1 biertje doen en toen weer terug naar hotel. Het was weer een mooie dag🥰

1. Ingrid Janssen:
    25 maart 2024
    Wat geniet jij toch ondanks je ff persoonlijke ongerief je foto's zijn wederom erg mooi. Blijf genieten hoop dat je reisgenoten snel zich weer fijner voelen. Toedeloe
  2. Anneke:
    1 april 2024
    Ik ben begonnen aan de achterstand van de reisverhalen. Ik blijf het leuk en gezellig vinden

Jouw reactie