Hué

23 maart 2024 - Hue, Vietnam

Een erg onrustige nacht (kedeng kedeng van Guus geprobeerd maar dat hielp ook niet) in de trein.... Bed erg hard, krap, warm, veel lawaai, iets met darmen (ach ja, zijn we goed in he klagen...🙈). Om 06u wakker dus ff gezellig met de kamergenoten 'ontbijt op bed'. Voor mij een banaan en water, de rest had allerlei koekjes etc meegenomen.

Om 0830u moesten we de koffers buiten de coupé zetten, want we zouden ongeveer een kwartier later in Hué aankomen. En we hadden ongeveer 1min om met 27p én koffers op het station te staan 😱. We konden allemaal 1 ding vertellen...binnen 1min zouden we dat zeker niet redden... Uiteindelijk had de reisgids al z'n schaapjes weer op het droge en konden we de bus in.

We begonnen gelijk met de wandeltour door de Verboden Stad met veel bouwwerken uit de Nguyen periode. Ze zijn diverse oude gebouwen weer in ere aan het herstellen aangezien diverse gesneuveld zijn in de Vietnamoorlog. Ik was allang blij dat ze er inmiddels ook diverse wc's gebouwd hadden...🙈

Na deze mooie stad, zijn we in het centrum gaan lunchen. Het was weer keurig verzorgd, maar ik heb het gehouden bij wat soep met rijst. Vervolgens gingen we rond 13u met een 'golfkar tour'. Vanwege de korte nacht, mn darmen en het feit dat de gevoelstemperatuur 39gr was, was het erg aangenaam om gereden te worden met een 'fris briesje'😉

We gingen de buitenwijken van Hué in waar onze 1e stop bij een wierookmakerij was. Daarna bij een man die de Bob Ross van Vietnam was.... Vervolgens de laatste stop was bij een theehuis/kruidentuin. De man des huizes, was een 84-jarig straaljagerpiloot die nu zn geld verdiende met toerisme. Zoals het schenken van gember thee en rijstwijn. Daarna kregen we in de kruidentuin nog een kruiden voetenbad.

Inmiddels was het 15u en gingen we naar de pagode van Thien Mu. Deze pagode is voornamelijk bekend van de monnik die zichzelf in brand heeft gestoken uit protest tegen het regime wat er toen heerste. Na ook hier voornamelijk de wc's te hebben gezien....gingen we door naar de boot.

Met een drakenboot voeren we op de Parfume River. Wederom een lekker briesje en leuk om op zo'n boot te zitten. Ze hadden alleen de boot vol liggen met koopwaar, dus had weinig culturele waarde... Na de boottocht zouden we eigenlijk nog naar een mausoleum gaan maar iedereen was op na zo'n nacht en dag dus rond 17u waren we op hotel. En vanavond ben ik op de kamer gebleven....met wat thee, snelle jelle en rijstkoekjes. Maar nog wel even een Vietnamese ontspanningsmassage. Heb alleen toch een iets andere beleving van ontspanning...maar he...alles is weer gekraakt😂 Nu er vroeg vroeg, hopelijk een goede nacht (ondanks de enorme houseparty beneden🙉) want morgen gaat ie weer....om 06u....

1. Alice:
    24 maart 2024
    🫣 niet optimaal lieverd. Hopelijk darmen snel onder controle.
    Foto’s zijn prachtig 😍. Liefs

Jouw reactie