Nog meer impala's....

10 november 2022 - White River, Zuid-Afrika

Woensdag 8 november, dag 5

Vogeltje wat zing je vroeg....en krekels en kikkers en zebra's en de rest vd natuur die om 04u al ontwaakte. Gelukkig ging de wekker toch om 0450u.... Gisteravond had ik nog gezellig met een kikker gedoucht dus was nog fris en fruitig en hoefde me nu alleen nog maar vol te spuiten met deet.

Na een bakkie thee en banaan/snelle Jelle, werden we weer in de jeeps geladen. Vandaag zouden we door het Krugerpark naar de andere kant en daar overnachten. We verbleven nu in het Manyeleti gedeelte dus moesten daarvoor eerst naar de hoofdpoort om vervolgens via een andere poort het andere gedeelte vh Krugerpark in te gaan. Na een goed uur kwamen we aan bij de poort maar.....die was dicht.....iemand had de sleutel mee genomen zeiden ze... Tja...dus er zat maar 1 ding op, weer terug richting het resort en via een andere route het park uit, om het park heen rijden en dan zo bij de andere poort weer uitkomen. We hebben wel leuke kleine Afrikaanse (niet toeristische) plaatjes gezien maar pfff....wat een omweg en wat een hobbels 🥴

Uiteindelijk kwamen bij de andere poort en daar eerst maar eens ontbeten. We hadden een lupa meegekregen en die zouden we rond 0830u onderweg opeten. Maar inmiddels was het al een stuk later en moesten we ook ffkes doordoen. Toen we vanochtend vertrokken was het al 20gr, bij de tussenstop inmiddels zo'n 30gr.

We hadden op het 1e gedeelte vd safari alweer diverse beesten gezien. Laten we beginnen met....impala's......daarnaast wederom giraffen, nu gelukkig met meerdere bij elkaar🦒. En verder weer waterbokken, apen, gnoe's, buffels en veel olifanten. We kwamen ook bij een waterpoel waar zo'n 20 nijlpaarden lagen, waarvan er 1 redelijk dichtbij was. En....we hebben Pumba gezien, 1x lekker badend in de modder en 1x met een mini Pumba.

Vanwege het oponthoud sochtends, moesten we tijd smiddags enigszins opschieten, dus een snelle lunch, weinig stops zodat we niet te laat aan zouden komen bij de logde.

Het was een best pittige dag. Het vroege opstaan, de vele hobbelige wegen (zoals mam zei....al mn ingewanden liggen op een andere plaats), de korte breaks en het warme weer (het was 38gr, in de schaduw 🥵) zorgde ervoor dat we flink vermoeid aankwamen bij de lodges.

We hebben in 2 dagen tijd zoveel cadeautjes gehad....zoveel beesten die we hebben morgen zien, met goed weer en goed gezelschap. Helaas was de 'vangst' vandaag wat minder maar we waren gisterochtend natuurlijk al erg verwend door het zien van oa de leeuwen, het luipaard en de hyena. Gisteren waren de safaris ook wat 'kleiner', alsin het gebied was kleiner en we pakten wat meer 'binnendoor paden'. Vandaag reden we meer op de hoofdwegen. Maar al met al een prachtige ervaring en ik weet dat de foto's uitzoeken heeeeel moeilijk gaat worden🙈

Uiteindelijk kwamen we rond 1715u op het park aan. Erg mooi gelegen met prachtig uitzicht over het natuurgebied. Over het park lopen ook o.a. struisvogels (inmiddels al gespot), zebra's en....je raadt het wellicht al....impala's 😂. Pap en mam zijn verwend door de reisleidster want die heeft de suite voor hun geregeld. Een prachtige lodge met een minipool op de veranda!! Die zullen wel slapen vanavond. Ik lig in een knusse maar zeer net/modern ingerichte Safaritent, ook met een fantastisch uitzicht over het dal. De drukte en warmte vd dag resulteerde in een hoofdpijn dus even een uurke op bed. Om 20u met zn allen buiten aan een braai buffet. Wederom erg goed/lekker gegeten en dan nu tijd voor een hopelijk lange(re)nacht, samen met de kikkers, krekels, vogels en de rest. ..

1. Gila:
    10 november 2022
    Lekker man een lupa, hopelijk niet van Paresto hahaha
  2. :
    12 november 2022
    Haha, in deze zaten zelfs muffins😋😋😋
  3. Anneke:
    10 november 2022
    Al loopt niet alles op rolletjes, het is een fantastische reis.. Lekker even rusten en dan er weer tegen aan.
  4. Linda:
    11 november 2022