Krugerpark

8 november 2022 - Ehlanzeni, Zuid-Afrika

Dinsdag 8 november, dag 4

Na wederom een zeer korte nacht, stonden we om 0530u op. Even een bakkie thee/banaan en om 06u verzamelen bij de jeeps. Een 2tal jeeps zouden ons door het Krugerpark rondrijden. Het weer was redelijk, bewolkt maar prima temperatuur. De jeeps zijn open dus hadden goed zicht. Wij werden gereden door Derek die voor ons zoveel mogelijk de beesten probeerde te spotten. Maar onze medereizigers waren ook erg scherp en de 1e spotte al kort na de start een giraf. Al snel daarna volgde een olifant. Toen we een steenbok aan het bekijken waren, kreeg Derek de melding dat de leeuwen gespot waren dus hup, in zn achteruit en gas erop..... Maar halverwege kwam er weer een melding....een luipaard was gezien. Die zijn blijkbaar lastig dus spotten dus het gaspedaal werd nog dieper ingedrukt en na veel slalommen, hobbels en bosjes kwamen bij het luipaard aan. Een prachtig en majestueus beest!! Helaas verdween ie redelijk snel in de bosje waar wij niet heen konden. Wel kregen we als 'cadeautje' de hyena te zien die op zn dooie gemak het luipaard nakeek, zich even ging wassen en ook verder op pad ging.

We zaten met de auto redelijk vast in de bosjes maar met onze goede chauffeur weer op de 'normale' weg gekomen. Toen weer vol gas....op naar de leeuwen. En ja hoor....daar lagen ze....uit te buiken. Net als Dexter, te slapen, te wassen....deze exemplaren zijn alleen iets groter. Heel fijn daar een poosje gestaan, gewoon kijken en genieten van deze machtige beesten ❤️

En qua beesten bleef het hier niet bij. Vogels, zebra's, nijlpaarden, impala's, steenbokken, gnoes, waterbuffel, Afrikaanse ooievaar, bavianen en mangoesten dus enorm verwend!!

We waren om 0930u weer terug bij de lodges en eerst ff genieten van een ontbijt. Daarna een korte wandeling over het park waarbij ik nog een blauwaal spotte. En nog een paar ondefinieerbare beestjes.... Toen maar ff een uurke bijtanken en toen mochten we alweer gaan lunchen.

De foto's (maar 210) ff overgezet naar mn tablet, lunch, biertje, omkleden en op naar de volgende safari!!

Mam bleef bij de tent en pap en ik gingen om 1530u met de middag/avondsafari mee. Het was, ondanks hetzelfde gebied, toch weer een andere safari. Het duurde wat langer voordat we de 1e beesten zagen maar uiteraard was alles weer gaaf en bijzonder om zo in het wild te zien.

Allereerst de vogel Zazu, jeweetwel die uit de Lion King, een neushoornvogel. Daarna impala's. Een 3tal kudu's, erg gaaf!! Daarna nog wat meer impala's. Bij een waterpoel lagen 5 leeuwen, 2 mannetjes/3 vrouwtjes. Ook hier weer een poosje stil gestaan. Prachtig!!! Daarna zagen we nog wat....impala's..... In de tussentijd probeerden we op diverse plekken de neushoorn spotten maar vonden eerst buffels. Daar moesten we alleen erg veel moeite doen en er moest wel een veilige vluchtweg zijn dus ff snel bekeken en weer terug.

Iets verderop kwamen we een hele kudde direct langs de weg tegen dus daar een poos gekeken.  Vervolgens weer op zoek maar de neushoorn maar we kwamen een paar oude bekenden tegen.....de 'poel leeuwen'. Uiteindelijk hebben we de neushoorn niet gespot vandaag helaas maar wie weet morgen..... Verder nog een bateleur (bepaalde arend) en uiteraard......impala's 😂.

Na een stop voor een drankje, Amarula, en nootjes bij de zonsondergang zijn we teruggegaan naar het resort. Daar kwamen we om 1930u en half uurtje later gingen we aan tafel. Een heerlijke Afrikaanse maaltijd met oa millipap, wat we buiten gegeten hebben, naast het kampvuur en kaarslicht.

Dan nu ons laatste drankje en op naar bed, koffer weer inpakken en om 0445u gaat de wekker weer🙈

1. Hetty:
    8 november 2022
    210 foto's! Wow, dat wordt nog een hele klus. Die met die olifanten is geweldig.
  2. Brenda:
    12 november 2022
    😺😺😺
  5. Simone Leeflang:
    8 november 2022
    Supergave dag lijkt me. Lekker slapen straks en sterkte met de vroege wekker xxx
  6. Greet:
    Wat super leuk daar
  7. Marte:
    9 november 2022
    Klinkt nu al als een geslaagde reis! Leuk om te lezen en je foto's te zien. Groetjes aan je ouders en lekker genieten 😘
  8. :
    12 november 2022
    Zal ik doen!
  9. Brigitte:
    9 november 2022
    Wat gaaf! En wat een prachtige foto’s! Hoe bijzonder om dit samen met paps en mams mee te mogen maken ❤️
  10. Linda:
    Wou!! Jullie krijgen veel te zien. Mooie beleving❤️
  11. Peer:
    9 november 2022
    Prachtige verhalen, maar vooral ook de foto's Fem. Geven je beeld en geluid. Echt genieten. Helaas weinig slaap maar je moet er wat voor over hebben hihi.