Mai Chau

22 maart 2024 - Mai Chau, Vietnam

Wat een luxe, mogen uitslapen tot 0730u. Alleen jammer dat je dan gewoon om 0530u weer wakker bent🙈 En de bedden kei hard waren maarrrr dan doe je je gordijnen open, de zon schijnt, je ziet rijstvelden en dan is alles gelijk weer goed☀️😊 Om 0815u lekker buiten ontbijten, in een prachtige groene omgeving. Weer heel anders dan de grote eetzaal van gisteren terwijl het buiten maar bleef regenen....

Om 10u moesten wij uitgecheckt zijn, zodat onze koffers naar het andere hotel zouden gaan. Ondertussen werden we met de hele groep naar de fiets toko gebracht. Een heerlijke fietstocht door de prachtige natuur en rijstvelden en door kleine dorpjes. In dit gebied waren ook veel homestays, maar niet echt veel toeristen gezien, ondanks het hoogseizoen.

Diverse (foto)stops gemaakt maar het hoogtepunt vd stops was toch wel toen we zelf mochten ploegen/planten. Achter een OS door de 'blubber' en vervolgens zelf rijstplanten planten. Respect voor de mensen op het land.... Hoe het proces werkt, krijgen we later nog uitgelegd. In het slootje konden we ons een beetje afspoelen maar nog enigszins onder de modder, stapten we weer op de fiets. Bij de fietsentoko kregen we een overdadige lunch geserveerd en daarna weer terug naar het hotel.

Even een middag vrij en dat was wel ff nodig voor lijf en geest. Om 14u een heerlijke massage (45min/10eur) en daarna even aan het zwembad/in de zon. Vanwege een flinke hoofdpijn, even mn bed in gedoken en fijn om ff te liggen. Om 19u was het volgende eetmoment weer....Dit keer bij het hotel waar we gisteren zaten/de rest vd groep nog wel zat. Zowaar geen loempia's, wel soort vissticks, ook lekker. Weer een leuke dansvoorstelling waar we zelf ook weer ff mee mochten doen. Om 2130u werden we met de golfkar weer naar ons hotel gebracht en zijn we direct naar de kamer gegaan.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl