Safe home

20 november 2022 - Schiphol, Nederland

Zondag 20 november, dag 16

Het zit er op helaas. Na een vlucht van ruim 11u zijn we weer veilig geland op Schiphol en staan we nu aan het taxien.

In februari 2020 hadden we deze reis voor pap/mam hun jubileum geboekt. 2,5 jaar gewacht maar het was het wachten zeker waard. Want het was een bijzondere reis, een bijzondere ervaring.

Zeker voor pap/mam die nog nooit op deze manier gereisd hadden. Van te voren had ik al wel vaker gezegd, we gaan niet op vakantie maar op reis. Want het wordt pittig en dat was het....iedereen vond het een intensieve reis en dat was het zeker voor pap/mam. Maar zga alles hebben ze mee kunnen doen en dat was zeker knap!! Mam zei bovenop de Tafelberg...."dat ik dit zo nog mee kan/mag maken". En dat is ook heel mooi en bijzonder. En ook zeker bijzonder dat we dit met zn 3en konden doen!

Zuid-Afrika vond ik mooier dan ik van te voren in gedachten had, zeker qua natuur. Ja het verschil tussen rijk en arm is er absoluut maar ik vond het land welvarender dan ik had gedacht. En die afwisseling van verschillende landschappen en vooral het bergachtige gebied, ik had meer droogte/vlakte verwacht. De hoeveelheid dieren die we gezien hebben overtrof onze verwachtingen en om leeuwen zo in het wild te zien, dat was echt een bucketlist dingetje. Onze reisleidster, die zelf in Pretoria woont, heeft ons veel verteld over het Zuid-Afrikaanse leven, een leven dat wij ons niet zo kunnen voorstellen. En daarom is zo'n reis zoiets moois en waardevols om te kunnen doen, om iets te zien en leren over andere landen/culturen.

In 16dgn hebben we maar een klein gedeelte van dit prachtige land gezien. Maar we kunnen terugkijken op een zeer geslaagde reis (ondanks pap zn ongemakken) en gaan alle indrukken thuis op ons gemak verwerken. Zowel de reisleidster alsmede de groep was erg fijn om deze 16dgn mee te hebben gedeeld! Inmiddels gezien dat er zo'n 2000 foto's zijn er wel gemaakt dus het fotoboek wordt een uitdaging....

Voor nu dankjulliewel voor het meebeleven van onze reis. Ik hoop dat we jullie een klein beetje Zuid-Afrika 'hebben laten zien'. Dan gaan we nu richting huis en vooral geen wekker zetten morgenochtend!!! Baie dankie!

1. Brigitte en Theo:
    20 november 2022
    Heel erg bedankt Femke en ouders, dat wij via jou reisverslag mee mochten genieten van deze geweldige reis. Als het fotoalbum klaar is laten jullie het maar weten dan zetten wij wat biertjes koud. Heel veel Limburgse groetjes. Brigitte en Theo
  2. Marrie Bruin-Schippers:
    Topper
  3. Marijke:
    20 november 2022
    Nu lekker met pap en mam nagenieten na een goede, lange nachtrust.
    Heb genoten van de verhalen en foto's.
  4. Raymond van Peer:
    20 november 2022
    Weer een welkom in het regenachtige kikkerland.
    Jullie kunnen terugzien op een geweldige rondreis.
    Nu uitrusten en nagenieten.
    Lieve groeten
  5. Peer:
    20 november 2022
    yohh weer in kikkerlandje Fem. Zie je aankomende week en ben benieuwd naar je verhalen. Tot woensdag 😘
  6. Brenda:
    20 november 2022
    Welkom terug in Nederland. Klein temperatuur verschilletje maar 🙈. Ik heb genoten van jouw verhalen. Kan niet wachten tot het fotoboek klaar is en alle verhalen erbij te horen. Zie je snel xxx
  7. Hetty:
    20 november 2022
    Mooi dat wij mee mochten 'reizen'.
  8. Paula:
    21 november 2022
    🐅🐘🦒Wat hebben jullie een geweldige reis gehad ! Nu bijkomen en na genieten en bedankt dat ik “ mee kon reizen “ 👍😘 groetjes.
  9. Marjolein Molenkamp:
    21 november 2022
    Hoi Femke, leuk dat ik deze schitterende reis met jouw blog heb kunnen volgen. Dankjewel daarvoor. Welkom thuis allemaal.